COMENÇA L'APS "APRENENT A MIRAR. TRENCANT MURS INVISIBLES"
Donem per encetat el projecte d’Aprenentatge Servei “Aprenent a mirar. Trencant murs invisibles.”, que té per objectiu principal eradicar els estereotips que sovint envolten a les persones nouvingudes que viuen molt a prop nostre.
El dilluns 16 de gener, els 5 grups de 4t d’ESO de les escoles de La Salle Bonanova, La Salle Comtal, La Salle Gracia i La Salle Horta que treballaran aquest projecte, van adquirir coneixements sobre migracions humanes, tècniques d’investigació i fotografia, els tres pilars fonamentals de l’APS gràcies a la col·laboració de la Paula Cívit i l’Ana Achón i l’Òscar Dhooge, professionals de l’equip d’Invisibles.cat, copartíceps del projecte.
TanmteIx, al finalitzar la sessió formativa també van poder conèixer a la seva persona de referència, amb la que treballaran els propers mesos per tal de conèixer el seu passat, present i futur, així com les causes que van provocar la seva arribada a Barcelona.
En Hussein és del Marroc i va explicar ja alguns detalls de la seva vida al grup de La Salle Bonanova.
La Katherin, de Colòmbia també va conèixer al grup de La Salle Bonanova amb el que col·laborarà.
El Sebastian, de Perú, compartint les primeres paraules amb el grup de La Salle Comtal.
Prèviament a les 3 trobades que farà cada grup amb el seu o la seva referent, els alumnes hauran d’haver investigat sobre el país d’origen de la persona per tal de conèixer el context social, polític i econòmic en el que vivia.
Així mateix, en aquests 3 moments que compartiran amb la persona, els alumnes documentaran la seva historia de vida a la vegada que prenen diferents fotografies per tal de donar a conèixer la seva realitat a través d’una exposició fotogràfica que serà oberta a tota la ciutadania de Barcelona a finals del mes de maig.
Fotografia de tots els grups APS, professorat, persones referent i professionals implicats.






















